Forsendelse og retur

Hvordan returnerer jeg en vare?

Det er selvsagt lov å ombestemme seg. Ønsker du å returnere en vare (uansett årsak).Kontakt oss for returetikett, Pakk inn varene, legg ved returskjemaet og klistre på returetiketten du får tilsendt på epost. (pakker sendt til postkontor eller lignende blir ikke hentet). Pakken leveres deretter til nærmeste PostNord utleveringssted. Når vi har mottatt varen er det opptil 7 dager behandlingstid (men sjelden mer enn 24 timer). Varer som blir sendt i oppkrav til oss, vil ikke bli hentet. Merk også at uavhentede pakker ikke er å anse som en retur. Norsk forbrukerlov, denne gir 14 dagers angrerett.

Bytte av varer

Mottatt vare returneres. Ny vare bestilles i nettbutikken. Dersom du handlet varen på salg, legg igjen en kommentar om at dette er et bytte, og hvilket ordrenummer det gjelder - så sørger vi for at du får samme pris.

Det er ingen fraktkost på bytter.

Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale deg via betalingsmetoden du valgte ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling og VIPPS er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5-10 virkedager. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at vi som selger har oppfylt vår opplysningsplikt iht. angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk sendt ut på e-post). Dersom vi ikke oppfyller vår opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi beskjed til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje (denne må være uskadet og ikke teipet, samt at produkttaggene fortsatt må henge på). Bruk en eske eller en pose utenpå det du sender tilbake. Dersom dette ikke gjøres belastes et tilleggsgebyr på kr 150,-

Returetikett fra oss må benyttes for å returnere varen. Varere sendt til postkontor vil ikke bli hentet.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler at du sender en epost til post@skyvoss.no

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Hva kan vi hjelpe deg med?

Gi deg bedre opplevelser i luften med flere av markedets største leverandører som samarbeidspartnere. Vi tilbyr en rekke tjenester som;

 

  • Vedlikehold og service
  • Kjøp av nytt, komplett utstyr 
  • Kjøp og salg av brukt utstyr
  • Forbruksmateriell
  • Stort og variert utvalg av tilbehør
  • Leieutstyr
  • Demo
  • Tett oppfølging før, under og etter kjøp